Borta bra men hemma Bäst.....

11 okt. 2008

Lördag i Paris

Denna dagen blev oxå lång, varit på Louvren och kollat på konst det var helt enorma verk. Men önskade att jag hade systra min med mig så jag kunde få lite guidning menmen det gick rätt bra ändå:-).
Jag visste att jag skulle reagera som jag gjorde innn i Notre Dame. Vilken byggnad har aldrig blivit så rörd av att gå in i en kyrka innan men detta var enormt. Kyrker i sig är jag väldigt fascinerad av men denna slog allt. Grät mig igenom hela byggnaden, tände även två ljus för två personer vi saknar i vår närhet och att göra det där inne betyder så mycket för mig.

Senare tog vi en liten promenix utanför Notre Dame så jag kunde lugna mig efter det jag nyss upplevt och min älskade man bjöd sin hustru på en kreps och en öl, detta åt vi i parken utanför. Solen har varit framme idag oxå men inte varit så varmt som det var igår, då det var ca. 28 grader.
Tog sedan en taxi mot Pere Lachaise där vi gick blan alla dessa enorma gracstenar. Efter en stund av letande hittade vi äntligen Jim Morrisons grav vilken var täckt av blommor.
Jag ville givetvi se Edith Piafs grav vilket var mycket stort för mig.

Nu har jag precis avnjutit ett varmt bad så nu är mina händer på G igen och hoppas på att kunna hålla i besticken ikväll me.

Pussiar o Kramizar från soliga och vackra Paris

3 kommentarer:

Emma sa...

Oh önskar oxå att jag var me, men nästa gång är det du o jag

Anonym sa...

Hej
Hoppas ni har det bra. Berit på mitt jobb åkte till Paris igår med sin syster.
Ha de gott!
Anette

Anonym sa...

Vad härligt det låter! :D