Borta bra men hemma Bäst.....

3 maj 2008

Solsken

Underbart väder man möttes av i morrse när man vaknade så jag o Ernst gick en runda, vi gick upp till mamma o lämnade tidningen o gick sen hem o fick frukost av mannen min. Svärmor o mähä kom på fm o fikade med oss mysig va det för vi satt ute på altanen vilket var första gången i år.
Mormor ringde hon ska på fest ikväll mamma oxå så jag hjälpte mormor med kläder o mamma med håret, roligt att göra de så fina.
Ikväll e vi bortbjudna på grillning till M & H trevligt ska det bli alltid kul att umgås med dem.
Ja idag har det varit en helt underbar dag trodde det skulle bli regn idag så jag kunde rya undan tvätten men nä så blev det inte för när solen e framme då e jag ute så tvätten får vänta till en regnig dag.
Mannen min e ute o tvättar bilen nu o sätter in den nya buren till vovvarna så de sitter riktigt säkert i bilen, ett måste för vovvar ska vara i bur när man kör tycker jag.
Trevlig lördag alla, det tänker jag ha......

Inga kommentarer: