Borta bra men hemma Bäst.....

8 nov. 2009

Hjärtat mitt

Redan Söndag och ännu en helg har gått, kan bero på att jag har tillbringat min på jobbet och då går ju helgen på ett annat sätt.
Jag har ialla fall haft en fin helg tillsammans med min man men det e ju så de flesta av våra dagar o kvällar ser ut, just själva. Kan inte vara lätt för Jimmy att ha en fru som bara somnar på soffan varje kväll av utmattning efter en för mig ganska lugn dag ändå, men jag orkar inte mer än så (just nu).
Man känner ju på något sätt att man just nu är osocial och prioriterar lite annorlunda, ja tex sova.
Men när man sen e tillbaka så tror jag att folk har förstått det hela, ja herre gud vad tankar snurrar just nu i huvudet och så många funderingar och så mycket panik man kan få bara sådär. Men jag tröstar mig med att säga till mig själv att det finns en övergång och att allt kommer att ordna sig!!

I Torsdags var jag och skrev in mig hos barnmorskan, en helt underbar människa så att hon ska vara kapten på vår resa tycker jag låter super bra. Fick höra det lilla hjärtat och glädjen är total så nu slappnar jag av mer och mer för varje dag som går, och snart är det vecka 13 och vi är på väg åt rätt håll....

På återseende -MLE-

Inga kommentarer: