Borta bra men hemma Bäst.....

28 nov. 2008

Fredagen den tjugoåttonde november

Min syster är så godhjärtad, jag bara kan inte sluta älska henne har varit där och fikat med henne och Lotta, alltid lika mysigt att sitta i Familjens underbara hem och dricka te ur farmor och farfars bröllopsservis som man kan busigt doppa sin pepparkaka med hjärtform i. Hon är en perfekt mamma som vet hur man ska göra för att få en mysig adventskänsla för sina pojkar, hade jag varit barn där hade mina ögon vilat på de fina granarna som hon hängt så vackert i sin gamla lampa ovanför matbordet eller tittat på stearinet när det sakta rinner ner på det antikvita ljuset som hon satt i en glöggflaska i vackert fodral på bordet i hallen som man ser när man kommer in från rugget.
Hon vet hur man ska få ett ombonat hem, så vackert så mysigt, du har ett öga för det lilla extra.
************************************************************************

Ikväll blir det lugnt, ska lägga mig tidigt för imorgon bär det av till Ullared, LÄNGTAR!!
På kvällen är vi bjudna på middag hos vänner i Kristianstad så 1.a Advent blir nog en tröttedag för min del men inte så länge för farmor o farfar bjuder oss på adventsmiddag.
Livet är underbart, jag älskar det. Tar tid att inse det ibland, det tog tid för mig att komma upp från allt gammalt men J får mig att stå upp och det är det jag älskar hos honom, han gör mitt liv lättare att leva.

På återseende -MLE-

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åhh så fint skrivet! Hoppas du får en jättetrevlig helg o att det inte är alltför lång kö in på ullared :) !!

Emma sa...

Puss älskling!