Borta bra men hemma Bäst.....

25 juli 2010

Söndag

Idag är det kallt ja faktiskt riktigt kallt, jag har fått ta på H långärmad body och strumpor vilket vi inte riktigt är vana vid.
Man ska inte klaga för det är riktigt skönt att kunna andas ut lite i från det kvava, men jag hoppas att värmen kommer igen.
Helmer har hunnit bli 2 månader nu och jag njuter av framstegen som kommer för var dag som går, att se honom le och sen 1 sek efter rynka pannan får mig att både skratta och gråta (av glädje då asså). min prins ska döpas på söndag och dop är ngt av det finaste jag vet och klänningen är nerskickad från svägerskan i Dalarna och Helmers doppresent från dem. Den är så vacker, har nog aldrig sett en finare dopklänning faktiskt, men nu är det ju jag som har bestämt hur den ska se ut hihi.

Den dystra dagen fortsätter här på vår gata, J håller på slaviskt med trädäcket som vi hoppas på ska vara klart till söndag, hoppas hoppas hoppas!! När bygge och dop är över tar vi semetser här i familjen Nilsson och hoppas därför på en fortsatt fin sensommar.....

Nej om man skulle slänga in en söndagsstek i ugnen, eller inte försökte faktiskt vara lite huslig där men sånt ger jag mig inte på. Ska vila nu när H sover sött i sin vagga, känner mig lite mindre bra idag. Hoppas alla har en mysig söndag!

Kramar -MLE-

1 kommentar:

Emma sa...

**Ska bli spännande att få se honom i fina klänningen, puss på näsan**