Borta bra men hemma Bäst.....

20 aug. 2009

Färgglad Vegopasta

Jisses jag är såå trött men jag ger det några dagar till sen är jag nog inne i rutinerna igen. Nu har jag gjort vid min blogg lite, det var på tiden tycker jag verkligen.
Ikväll bjöd min man på ngt mycket gott han tillagade till oss, ni kan aldrig gissa vart han hittade receptet! I förra veckans Sofies Mode hihi, han är för gullig han.

Vill ni prova det!? Det var super festligt.

4 Portioner, Tid 15 min

4 portioner pasta (tagliatelle)
3 små salladslökar
1 vitlöksklyfta
1 gul paprika
6 riktigt mogna tomater
2 avokado
4 msk hackad oregano eller basilika
3 msk olivolja
parmesan att riva eller hyvla
salt peppar

Gör så här:
Sätt igång pastakoket
Skala och skiva salladslöken tunt.
Skala vitlöken och hacka mycket fint.
Kärna ur paprikan och skär i tärningar
och skär tomaterna i tärningar eller
i små klyftor.
Kärna ur avokadona och gröp ur fruktköttet
i ganska stora bitar.
Hacka oregano eller basilika grovt.
Blanda allt du skurit och hackat i en stor skål
tillsammans med olivoljan. Salta och peppra.
Häll av vattnet från den färdigkokta pastan.
Vänd ner den i skålen med grönsakerna ( eller
vänd ner dem i pastakastrullen).
Servera med hyvlad eller riven parmesan.

Smaklig måltid!!

-MLE-

2 kommentarer:

Emma sa...

jättefint det har blivit här!!

MLE sa...

Tack så mycket